مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 20:452019-12-12سياسي

برگزاری پنجمین همایش استادان زبان فارسی و ایران شناسان روسیه


پنجمین همایش سالانه استادان زبان فارسی و ایران شناسان روسیه و حوزه اوراسیا با حضور بیش از یکصد تن از ایران شناسان مناطق مختلف روسیه و نمایندگانی از قرقیزستان، - قزاقستان، ارمنستان، تاجیکستان و حوزه بالتیک و نیز استادانی از کشورمان به دعوت سفارت کشورمان در مسکو برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در مراسم افتتاحیه این همایش مهدی سنایی سفیر کشورمان به بیان اهداف همایش اشاره کرد و از تلاش های ایران شناسان مناطق مختلف روسیه تمجید کرد.

آلان آقایف رییس دانشگاه دولتی ولادی قفقاز نیز به عنوان سخنران افتتاحیه، به همکاری های کشورمان و منطقه قفقاز شمالی و اقدامات انجام شده در حوزه مطالعات ایرانی در این دانشگاه پرداخت.

در این همایش یک روزه طی سه نشست، حدود 30 سخنران از مناطق مختلف به ارائه گزارش اقدامات و پروزه های در دست اقدام خود و نیز مشکلات و موفقیت های کسب شده پرداختند.

در مراسم اختتامیه این همایش سالانه که با حضور سفیر کشورمان، رییس دانشگاه دولتی داغستان، معاون دانشگاه دولتی سن پترزبورگ و معاون دانشگاه علوم انسانی مسکو برگزار شد، سفیر کشورمان با ارائه لوح تقدیر و هدایایی، از 4 مرکز نمونه ی ایران شناسی روسیه که طی سال گذشته اقدامات برجسته ای در حوزه مطالعات ایرانی و زبان فارسی انجام داده بودند، تقدیر بعمل آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری پنجمین همایش استادان زبان فارسی و ایران شناسان روسیه

برگزاری پنجمین همایش استادان زبان فارسی و ایران شناسان روسیه