مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 12:302019-12-12فرهنگي

سرای تاریخی فاتح نی ریز در دست مرمتگران


سقف چوبی سرای تاریخی فاتح نی ریز مرمت می شود - ، مرکز فارس، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز گفت: سقف چوبی سرای فاتح که به دلیل فرسودگی بنا و رطوبت دچار از هم گسیختگی شده بود،مرمت می شود.

حمیدرضا هادی افزود: تعویض تیر های چوبی آسیب دیده، احیاء و تعمیر اتصالات تیر ها و سقف اصلی اتاق و ایوان از جمله اقداماتی است که در مراحل قبل توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس انجام شد و هم اکنون سقف چوبی و مشبک آن در حال مرمت است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت مرمت سقف این بنا تاریخی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اعتبار 200 میلیون ریالی این طرح را تأمین کرده است.

سرای فاتح مربوط به اواخر دوران قاجار است و یکی از زیباترین بنا های تاریخی شهرستان نی ریز محسوب می شود و از خصوصیات آن می توان به سقف مشبک چوبی و کاشی کاری های بسیار زیبا آن اشاره کرد که به شماره 31904 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این سرا هم اکنون با کاربری بازارچه، نمایشگاه و آموزش صنایع دستی و هنر های سنتی در اختیار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرای تاریخی فاتح نی ریز در دست مرمتگران

سرای تاریخی فاتح نی ریز در دست مرمتگران