مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 10:352019-12-12اقتصادي

آماده همکاری تجاری با ایران هستیم


سفیر ساحل عاج از تمایل کشورش برای تجارت با ایران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تاماکولو آتارا ظهر پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان بیان داشت: بار دوم است که به کرمان سفر می کنم و برایم خوشایند است.

وی افزود: حضور من اینجا برای این است که اعلام کنم که کشورم تمایل به تجارت با ایران را دارد همچنین ساحل عاج بیشتر زمینه مورد علاقه اش برای تجارت با ایران کشاورزی است برای همین همکاری با اتاق بازرگانی کرمان که در زمینه کشاورزی فعال هستند برای من مهم است.

سفیر ساحل عاج گفت: ساحل عاج در سال دو میلیون تن کاکائو تولید می کند و در این رابطه در جهان اول است همچنین در کائوچو و قهوه هم رتبه برتر را داریم که در این راستا با عاملان اقتصادی ایرانی می توانیم تعامل داشته باشیم.

آتارا تصریح کرد: از صادرکنندگان استان کرمان دعوت می کنم که در خصوص ساحل عاج حتما تحقیقی داشته باشند چرا که ما گندم و برنج را وارد می کنیم و آنها را در کشورمان تولید نمی کنیم.

وی گفت: از سال 2004 کمیسیون مشترک بین ایران و ساحل عاج ایجاد شده و از آن سال همه موارد در حال اجراست.

سفیر ساحل عاج یادآور شد: کشورهای آفریقایی در حال رشد هستند و هر ساله 5 درصد به رشد آنها افزوده می شود لذا تقاضا دارم به قا ر آفریقا به عنوان قاره ای جنگ زده،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده همکاری تجاری با ایران هستیم

آماده همکاری تجاری با ایران هستیم