مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 10:002019-12-12اقتصادي

احیای 8 کارخانه راکد تولید پنبه در پارس آباد


رییس جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: با افزایش صد در صدی تولید پنبه در شهرستان پارس آباد 8 کارخانه راکد این شهرستان وارد چرخه تولید شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن نظیفی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی و تسهیل در فروش پنبه تولید شده در شهرستان پارس آباد عنوان کرد: از جمله محصولات اساسی و استراتژیک در شهرستان پارس آباد محصول پنبه است که نقش اساسی در اقتصاد و اشتغال منطقه دارد.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته در شهرستان پارس آباد نزدیک 20 هزار هکتار محصول پنبه کشت می شد، گفت: در سال های گذشته واردات بی رویه پنبه و الیاف مصنوعی و قیمت پایین خرید باعث کاهش تولید پنبه در شهرستان پارس آباد و تعطیلی 12 کارخانه پنبه پاکنی و بیکار شدن هزاران کارگر فصلی و دایمی شده بود.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه سطح زیر کشت پنبه امسال در شهرستان پارس آباد 100 درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: افزایش سطح زیرکشت پنبه باعث شد 8 کارخانه تعطیل پنبه پاک کنی در شهرستان پارس آباد وارد چرخه تولید شده و همچنین باعث فعال سازی طرح های راکد و اشتغالزایی در منطقه شود.

نظیفی بیان کرد: در سال زراعی جاری 7 هزار هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد به کشت پنبه اختصاص یافته بود که پیش بینی می شود 27 هزار تن محصول وش پنبه استحصال شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای 8 کارخانه راکد تولید پنبه در پارس آباد

احیای 8 کارخانه راکد تولید پنبه در پارس آباد