مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 08:362019-12-12اقتصادي

27 هزار میلیارد دلار کالای ایرانی صادر شد/ رونق صادرات در گرو رونق تولید


قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از صادرات 27 هزار میلیارد دلار کالای ایرانی طی سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین مدرس خیابانی صبح پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان از صادرکنندگان به عنوان رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی نام برد و بیان داشت: امسال برگزاری روز صادرات یک مفهوم جدیدی پیدا کرده به دلیل اینکه صادرات غیرنفتی ما رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است.

وی افزود: امروز امورات کشور بر اساس صادرات غیر نفتی می گذرد و صادرکنندگان با همه مشکلات خود توانسته اند تحریم ها را دور بزنند.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: صادرکنندگان ما توانسته اند جای پای کالای ایرانی را در بازارهای جهانی باز کنند به طوری که صادرات 88 میلیون تن کالای ایرانی در سال جاری انجام گرفت و بیش از 16 درصد از نظر وزنی افزایش داشتیم و 27 هزار میلیارد دلار کالای ایرانی صادرات داشتیم.

مدرس خیابانی تصریح کرد: ما در خیل عظیم کالاهای صنعتی معدنی با افزایش صادرات روبرو هستیم ضمن این که محاسبات ما از همان اول با نگاه صادراتی بود.

وی یادآور شد: برای رونق تولید مسیر صادرات حتما باید باز باشد و اساسا ما تفاوت و تفکیکی بین صادرات و تولیدکنندگان قائل نیستیم چرا که صادرکنندگان شریک واقعی تولیدکنندگان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

27 هزار میلیارد دلار کالای ایرانی صادر شد/ رونق صادرات در گرو رونق تولید

27 هزار میلیارد دلار کالای ایرانی صادر شد/ رونق صادرات در گرو رونق تولید