مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 04:502019-12-12سياسي

زنگوله بال برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری مشاهده شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از ثبت مشاهده یک گونه پرنده با نام زنگوله بال برای نخستین بار در استان خبر داد.

- "زنگوله بال" برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری مشاهده شد ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از ثبت مشاهده یک گونه پرنده با نام "زنگوله بال" برای نخستین بار در استان خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی گفت: تعداد یک فرد پرنده زنگوله بال برای نخستین بار در استان، توسط سید محمد علی نوربخش رضایی در شهرستان بن شناسایی و این شناسایی ثبت شد.

وی افزود: پیش از این، حفاظت محیط زیست استان گزارشی از مشاهده این پرنده در استان را دریافت نکرده بود و این پرنده در کلینیک مجاز زیر نظر حفاظت محیط زیست استان تحت درمان است.

احمدی اظهار کرد: زنگوله بال با نام علمی (Otix tetrax) با 42 سانتی متر طول کمتر از نصف اندازه میش مرغ است که محتاط بودن بیش از حد این پرنده مشاهده آن را دشوار می سازد.

وی اضافه کرد: پرنده های نر بالغ دارای پرهای قهواه ای رنگ و پرهای شکمیش به رنگ سفید بوده که به رنگ خاکستری نیز می رسد، همچنین این پرنده با نوار گردنی سیاه رنگی دارد و پرندگان نابالغ از نظر ظاهری شبیه به زنگوله بال های ماده هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگوله بال برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری مشاهده شد

زنگوله بال برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری مشاهده شد