مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 14:552019-12-11اقتصادي

مشارکت با هند در چابهار، نفی همکاری با دیگران نیست


بندر چابهار برای پذیرش سرمایه گذاران از کشور های دیگر محدودیتی ندارد و همکاری با هند به معنای نفی حضور کشور های دیگر در بندر چابهار نیست.

- از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی با اشاره به درخواست 17 کشور جهان برای سرمایه گذاری مستقیم در بنادر شهید کلانتری و بهشتی چابهار افزود: بندر چابهار به هیچ کشوری واگذار نشده است و استقلال این بندر را به هیچ شرکت و کشور خارجی واگذار نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بندر چابهار به عنوان بندری با جایگاه بالا در منطقه و آینده ای پررونق، ایفای نقش می کند و پیوند دهنده منافع کشور های منطقه است افزود: با هند برای توسعه بندر چابهار دو قرارداد کوتاه و بلند مدت منعقد شده است و قرارداد یک ساله که زمان آن به زودی به پایان می رسد مقدمه ای برای اجرایی شدن قرارداد دوم است.

وی افزود: امکانات و اماکن مورد نیاز هندی ها در چارچوب قرارداد تامین شده است و بزودی وارد مرحله اجرایی شدن توافق دوم و بلند مدت خواهیم شد.

آقایی همچنین در خصوص تمایل و اراده کشور های دیگر و بخصوص آسیای میانه برای حضور و سرمایه گذاری در بندر چابهار تصریح کرد: چابهار پیوند دهنده منافع کشور های منطقه است و پذیرای حضور تمام کشور های منطقه برای سرمایه گذاری و همکاری هستیم و بر این اساس، سال گذشته 130 شرکت خصوصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت با هند در چابهار، نفی همکاری با دیگران نیست

مشارکت با هند در چابهار، نفی همکاری با دیگران نیست