مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 12:002019-12-11سياسي

«پرویز اذکایی» خانه 4 میلیاردی اش را وقف کرد


دکتر پرویز اذکایی نویسنده شهیر همدانی خانه مسکونی خود را به منظور ایجاد کتابخانه عمومی وقف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاداره روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان همدان، پرویز اذکایی که بزرگترین وقف فرهنگی استان و یکی از ارزشمندترین وقف های کشور را انجام داده است، بیان کرد: خانه ملکی ام را وقف عام مؤبّد می کنم با تولیت و مدیریت نهاد کتابخانه های عموی کشور(اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان) به عنوان خانه فرهنگی میرزا کاظم اذکاییمدیر که به عنوان کتابخانه عمومی کوی شکریه همدان مستقر شود.

وی افزود: شرط عمده وقف این است تا زمانی که بنده و همسرم در قید حیات هستیم، از ساختمان ملکی مذکور به عنوان محل سکونت خود استفاده کنیم و پس از وفات مشارالیهماست که آنجا در راستا و اجرای نیت(وقف) واقف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این نویسنده بزرگ همدانی ادامه داد: موقوفه اصلی یا همان خانه فرهنگی مزبور ابداً قابل تبدیل کاربری و تغییر موضوعی نیست و هرگز نباید در آنجا کارهای اداری(غیر ماوضع له) و امور غیرفرهنگی انجام شود؛ متولیان و ناظران و امینان همواره مکلف به اجرای نیت واقف هستند.

اذکایی نیت خود از وقف خانه اش را امور فرهنگی دانست و گفت: نیت بنده مبنی بر کاربری(ارتفاق) خانه فرهنگی مزبور در ابتدا تأسیس کتابخانه عمومی سپس محل تشکیل جلسات اعضای هیئت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پرویز اذکایی» خانه 4 میلیاردی اش را وقف کرد

«پرویز اذکایی» خانه 4 میلیاردی اش را وقف کرد