مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 11:102019-12-11پزشكي

انجام 138 هزار سقط غیرقانونی در سال/ هشدار نسبت به کاهش باروری


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق مطالعات 138 هزار و 969 سقط در سال داریم که به صورت غیرقانونی انجام می شود.

لذا آموزش ها باید در سطح عمومی بومی سازی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شاپور بدیعی در همایش مامایی و سلامت زنان به مناسبت صدمین سالگرد آکادمی مامایی، که صبح امروز به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل تالار ابن سینا واقع در چهارراه دکترا برگزار شد، اظهار کرد: توجه به مادران باردار و کودکان از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی و بزرگ ترین کار در حوزه درمان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ماما مدافع حقوق زنان و به عنوان بنیان گذار یک خانواده و تضمین کننده سلامت مادر است، افزود: انجام بیش 230 هزار زایمان طبیعی رایگان در محدوده پوشش دانشگاه و کاهش 12.

5 درصد آمار سزارین به وسیله طرح تحول نظام سلامت از جمله اقدامات درخشان دانشگاه علوم پزشکی است.

وی تصریح کرد: همچنین بهسازی بلوک های زایمان، کاهش مرگ مادران، پیگیری مادران پرخطر در خارج از بیمارستان، کاهش مورتالیتی و ایجاد بانک شیر نیز از دیگر فعالیت های این دانشگاه است.

در همین راستا مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در زمینه جمعیت و کاهش آن در کشور، افزود: با توجه به این وضعیت، مطمئناً در آینده نه چندان دور جمعیت مولد را از دست خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 138 هزار سقط غیرقانونی در سال/ هشدار نسبت به کاهش باروری

انجام 138 هزار سقط غیرقانونی در سال/ هشدار نسبت به کاهش باروری