مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 10:502019-12-11بين الملل

آغاز مذاکرات صلح سودان در جوبا


مذاکره کنندگان سودان در جوبا آمادگی خود را برای دستیابی به توافق نامه صلح جامع و پایدار که به وضعیت جنگی سودان پایان داده و اهدف انقلاب این کشور را در برقراری آزادی، - صلح و عدالت محقق کند، اعلام کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت، سومین دور مذاکرات صلح سودان زیر نظر دولت سودان جنوبی در جوبا آغاز شد.

این مذاکرات در پی امضای توافق نامه چارچوب مذاکرات صلح که طبق ابتکارعمل سالواکر میاردیت، رییس جمهوری سودان جنوبی منعقد شد، به مدت دو ماه متوقف شده بود.

جنبش های مسلح مشارکت کننده در این دور آمادگی خود را برای دستیابی به صلح پایدار اعلام کردند و هیئت میانجی در مذاکرات صلح سودان به ریاست توت قلواک، مشاور رییس جمهوری سودان جنوبی نیز تأکید کرد، طرف ها کاملا تمایل دارند که این دور از مذاکرات قاطع و تعیین کننده باشد.

در افتتاحیه این دور از مذاکرات محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، معاون رییس شورای انتقالی سودان گفت، هدف از این دور تکمیل مذاکراتی است که برای دستیابی به صلح جامع و پایدار در جوبا آغاز شده است؛ صلحی که به جنگ پایان داده و صلح را برقرار می کند.

وی افزود: در این دور از مذاکرات با اراده قوی حضور پیدا کرده ایم؛ اراده ای که از سوی همه مردمی خواهان صلح و حل بحران حمایت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مذاکرات صلح سودان در جوبا

آغاز مذاکرات صلح سودان در جوبا