مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 09:102019-12-11اقتصادي

سوءاستفاده وزارت صمت از بزرگنمایی قاچاق مواد دخانی


معاون بهداشت وزارت بهداشت، صدور مجوزهای جدید تولید مواد دخانی را مغایر با مصوبات ستاد کشوری کنترل دخانیات دانست و خواستار پاسخگویی وزارت صمت در این خصوص شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا رییسی، با اشاره به خبر صدور مجوز 45 برند جدید دخانیات شامل 30 برند تنباکو، گفت: وزارت بهداشت اقدام اخیر مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور را مغایر مصوبه جلسه نهم ستاد کشوری کنترل دخانیات که برطبق آن کاربرد عطر و طعم در محصولات دخانی و ثبت برند جدید از مصادیق تبلیغ به شمار می رود، دانسته و خواستار ورود و رسیدگی نهادهای نظارتی به موضوع است.

وی ادامه داد: پیشنهاد تصویب تبصره 3 ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه از سوی وزارت صمت برای تاسیس کارخانجات تولید محصولات دخانی در کشور به میزان تقاضای داخل و با هدف جلوگیری از قاچاق و مسئولیت پذیر کردن صنایع در برابر قاچاق محصولات بوده است.

در صورتی که به رغم راه اندازی حدود 20 کارخانه تولیدی و تامین نیاز مصرف داخل، این وزارتخانه با ادعای افزایش مصرف و قاچاق این محصولات کماکان به صدور مجوزهای جدید برای تولید این محصولات می پردازد.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: متاسفانه مسئولین حوزه های نظارتی توجه کافی به نگرانی های حوزه سلامت در این خصوص نشان نداده اند و وزارت صمت به سیاست توسعه ای در این حوزه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوءاستفاده وزارت صمت از بزرگنمایی قاچاق مواد دخانی

سوءاستفاده وزارت صمت از بزرگنمایی قاچاق مواد دخانی