مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 06:202019-12-11سياسي

تصویب موادی از دو لایحه پیشنهادی در کمیسیون لوایح دولت


در جلسه اصلی کمیسیون لوایح هیئت دولت که به ریاست وزیر دادگستری برگزار شد، بررسی دو لایحه پیشنهادی قوه قضاییه و معاونت حقوقی رییس جمهور در دستور کار قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در این جلسه، تعدادی از مواد لوایح ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی و ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری که به ترتیب از سوی معاونت حقوقی رییس جمهور و قوه قضاییه، تدوین و جهت سیر مراحل بررسی به دولت ارائه شده، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

لایحه ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی حمایت از حقوق بشر یا شهروندی، مستلزم شناسایی حقوق بشر و شهروندی (یا هنجارسازی) و نظارت بر اعمال و رعایت هنجارها با ایجاد ساز و کار نظارتی مناسب است.

صرف شناسایی هنجارها بدون وجود ساز و کارهایی که اعمال و اجرای آن ها را محقق کند، منجر بدان می شود که حقوق بشر و شهروندی روی کاغذ و در حد شعار و خواسته بماند.

در نظام حقوقی ایران با وجود شناسایی و تدوین هنجارهای حقوق بشری و شهروندی، در خصوص ساز و کارهای اعمال و اجرا و نظارت، تاکنون ساز و کار مشخص و کارآمدی ایجاد نشده است.

از طرفی وجود نهادهای مختلف فعال این حوزه ایجاب می نماید تا با تجمیع و تقویت ظرفیت های موجود، از اتلاف منابع و امکانات کشور پیشگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب موادی از دو لایحه پیشنهادی در کمیسیون لوایح دولت

تصویب موادی از دو لایحه پیشنهادی در کمیسیون لوایح دولت