مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 05:262019-12-11فرهنگي

وقتی سینما مرتکب قتل می شود/ از «کازابلانکا» تا «متری شیش و نیم»


علیرضا حمیدین کارگردان «ته بلیط» با اشاره به اینکه این نمایش از سینماهای سوخته و فیلم های نوستالژیک حرف می زد از تغییر مناسبات جذب مخاطب در تئاتر و سینما انتقاد کرد.

- علیرضا حمیدین کارگردان ته بلیط با اشاره به اینکه این نمایش از سینماهای سوخته و فیلم های نوستالژیک حرف می زد از تغییر مناسبات جذب مخاطب در تئاتر و سینما انتقاد کرد.

علیرضا حمیدین کارگردان نمایش ته بلیط که در تماشاخانه ملک روی صحنه است درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: ته بلیط درباه 7 کاراکتری است که از مرگ برگشته اند و درحال تعریف داستان زندگی و چگونگی مرگشان در یک سینمای سوخته هستند.

همه این افراد عاشق سینما بوده اند و دلیل مرگشان هم چه به لحاظ فیزیکی و چه معنوی سینما بوده است.

وی درباره انتخاب سینمای سوخته به عنوان محل وقوع داستان توضیح داد: زمانی که شروع به نگارش نمایشنامه کردم تصورم این بود که تنها سه سینمای سوخته داریم اما زمانی که تحقیق کردم، متوجه شدم که در تهران نزدیک به 12 سینمای سوخته وجود دارد که تنها 5-6 سینما در لاله زار است و اکثرا در پروسه تغییر کاربری سوخته اند.

نکته دیگری که در انتخاب این ایده مهم بود حضور تنهایی افراد در سینما است چون همیشه این سوال برایم مطرح بود که آدم ها چرا تنها به سینما می آیند که البته در مقطعی هم خود من ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی سینما مرتکب قتل می شود/ از «کازابلانکا» تا «متری شیش و نیم»

وقتی سینما مرتکب قتل می شود/ از «کازابلانکا» تا «متری شیش و نیم»