مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 03:102019-12-10فرهنگي

ویترین «سینماحقیقت» از نگاه عضو هیات انتخاب/ پیشرفت ها و افسوس ها


مهدی شامحمدی مستندساز و عضو هیات انتخاب سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» از کیفیت بالای فیلم های بلند بخش مسابقه ملی جشنواره و نیز تاثیر شرایط اقتصادی کشور بر فضای مستندسازی سخن گفت.

- مهدی شامحمدی مستندساز و عضو هیات انتخاب سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت از کیفیت بالای فیلم های بلند بخش مسابقه ملی جشنواره و نیز تاثیر شرایط اقتصادی کشور بر فضای مستندسازی سخن گفت.

مهدی شامحمدی مستندساز و عضو هیات انتخاب فیلم های بلند مستند در سیزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت ، درباره فیلم های این دوره جشنواره و کیفیت آن ها اظهار کرد: امسال این افتخار را داشتم که به همراه فرید فرخنده کیش و کورش عطایی در بخش انتخاب فیلم های بلند حضور داشته باشم.

مثل همیشه تعداد فیلم های بلندی که به جشنواره رسید حدود 80 فیلم بود و نکته ای که در این رابطه وجود دارد، این است که فیلم های بلند سینمایی مستندی که در کشور آمریکا ثبت می شود، معمولا کمتر از 50 فیلم است.

این اتفاق بسیار جالبی است که تعداد فیلم های مستند یک سال سینمای ایران حدود 80 تا 90 فیلم است که یک چهارم آن ها معمولا انتخاب می شوند تا در سینماحقیقت دیده شوند.

وی با اشاره به اینکه ژانرهای متفاوتی را در این دوره شاهد بوده اند، اضافه کرد: امسال 18 فیلم بلند مستند انتخاب شد و نکته ای که نظرم را جلب کرد، این بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویترین «سینماحقیقت» از نگاه عضو هیات انتخاب/ پیشرفت ها و افسوس ها

ویترین «سینماحقیقت» از نگاه عضو هیات انتخاب/ پیشرفت ها و افسوس ها