مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 آذر 1398 ساعت 18:502019-12-10فرهنگي

نسخه های دستنویس حاج شیخ عباس قمی رونمایی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از آستان نیوز، با توجه به اهمیت و ارزش کتاب های خطی، جذب و فراهم آوری این آثار علمی و فرهنگی در اولویت برنامه های سازمان کتابخانه ها، - مجموعه نسخه‎ های دستنویس و کتابخانه شخصی حاج شیخ عباس قمی در سی و هفتمین برنامه های سه شنبه های فرهنگی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از آستان نیوز، با توجه به اهمیت و ارزش کتاب های خطی، جذب و فراهم آوری این آثار علمی و فرهنگی در اولویت برنامه های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی قرار دارد که بر اساس آن تا کنون منابع منحصر به فرد و نفیسی جذب شده است.

کتابخانه مرحوم شیخ عباس قمی نیز یکی از مجموعه های بسیار نفیس و ارزشمند خطی است که با تأمین منابع مالی از بودجه مرحمتی تولیت آستان قدس رضوی توسط این کتابخانه جذب شده است.

این مجموعه غنی بالغ بر 300 نسخه خطی را شامل می شود که بخش عمده ای از آن تألیفات و آثار شیخ عباس قمی را در بر دارد که به خط ایشان کتابت شده است.

یادداشت های سماع، بلاغ، انهاء، اجازه، تملّک و تصحیح شیخ عباس قمی در ظهر برگ اول یا یکی از اوراق نسخه بخش دیگری از داشته های این مجموعه نفیس به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه های دستنویس حاج شیخ عباس قمی رونمایی شد

نسخه های دستنویس حاج شیخ عباس قمی رونمایی شد