مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 آذر 1398 ساعت 13:252019-12-10فناوري

اعلام پیش شرط های راه اندازی نسل 5 تلفن همراه در ایران


معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول در یک نشست تخصصی، به تشریح پیش شرط های راه اندازی نسل 5 تلفن همراه در ایران پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرتضی طاهری بخش در نشست تخصصی عدم قطعیت های توسعه نسل پنجم ارتباطات در شهرهای هوشمند که امروز هم زمان با برپایی نمایشگاه تهران هوشمند در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، با بیان این که جای خرسندی است که پیش از ورود و فراگیری تکنولوژی 5G ، با برگزاری نشست های تخصصی به فکر آماده و فراهم سازی شرایط مواجهه با این فناوری هستیم، اظهار کرد: نخستین موضوع درباره عدم قطعیت ها، بحث فرکانس است.

معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول افزود: براساس آنچه در کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی 2019 (WRC-19) نهایی شده، رگولاتوری ها باید طیف پیوسته 80-100 مگاهرتز را در باند 3.

5 گیگاهرتز و حداقل باند یک گیگاهرتز را برای باندهای موج میلیمتری در نسل پنجم در نظر بگیرند؛ در غیر این صورت شبکه 5G جان نخواهد گرفت.

وی بحث دیگر را در ارتباط با زیرساخت ها دانست و ابراز کرد: با توجه به این که پایداری 5G نزدیک به صددرصد و قرار است سرویس های پرریسکی بر بستر آن ارائه شود، باید به مقوله زیرساخت ها اهمیت ویژه ای داد؛ برآورد می شود اجرای پایلوت این نسل را تا 2021 – 2022 و توسعه فراگیر آن را تا 2024 – 2025 داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام پیش شرط های راه اندازی نسل 5 تلفن همراه در ایران

اعلام پیش شرط های راه اندازی نسل 5 تلفن همراه در ایران