مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 آذر 1398 ساعت 12:462019-12-10سياسي

مناطق کم برخوردار ؛ اولویت اجرای مرحله دوم طرح تحول سلامت


نخستین گام در مرحله دوم اجرای طرح تحول سلامت ، توسعه زیرساخت ها در مناطق کم برخوردار ، پیشگیری از بیماری ها و درمان سرپایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیمای استان سمنان ، سعید نمکی در مراسم افتتاح طرح های بهداشتی و درمانی شاهرود گفت: طرح تحول سلامت توانست بارسنگینی از هزینه های درمانی مردم را بکاهد، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را افزایش داد و میزان رسیدگی به بیماران خاص به حد مطلوبی رسید.

وزیر بهداشت همراهی مجلس شورای اسلامی و تخصیص منابع برای اجرای طرح تحول سلامت را موثر خواند.

وی تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ، نظام ارجاع ، پزشک خانواده و تشخیص بیماری های غیرواگیر مانند فشارخون و دیابت را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و گفت: طرح بسیج کنترل فشارخون یکی از برنامه ها بود که طی آن قرار بود نیمی از جمعیت 40میلیون نفری 30 تا70 سال معاینه شوند که با استقبال خوب مردم و تلاش جامعه پزشکی حدود30 میلیون تن معاینه شدند.

نمکی با بیان این که در راستای اجرای طرح 2 میلیون و 600 هزار نفر مبتلا به فشار خون شناسایی شدند، افزود: اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت برای جامعه محور شدن نظام سلامت و آموزش پزشکی است.

حبیب الله خجسته پور، معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان نیز در این مراسم با اشاره به انتخاب 31 شهرستان در کشور برای اجرای طرح های مناطق ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناطق کم برخوردار ؛ اولویت اجرای مرحله دوم طرح تحول سلامت

مناطق کم برخوردار ؛ اولویت اجرای مرحله دوم طرح تحول سلامت