مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 آذر 1398 ساعت 09:202019-12-10اقتصادي

روش های افزایش امنیت کارت های بانکی


با افزایش میزان سوءاستفاده از کارت های بانکی، مشتریان می توانند با اقدامات امنیتی، از احتمال قربانی شدن در این حملات بکاهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سوءاستفاده از حساب های بانکی یکی از چالش هایی است که نظام بانکداری کشور این روزها بیش از هر موقع دیگری با آن دست و پنجه نرم می کند و راهکارهای موجود برای کاهش این سوءاستفاده ها را مورد بررسی قرار می دهد.

در این میان، بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات بانکی بر این باورند که نقش مردم در کاهش میزان سوءاستفاده های بانکی بسیار مهم است و افراد می توانند با رعایت مسائل امنیتی، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

الزامی شدن استفاده از رمز دوم پویا یا یک بار مصرف از ابتدای دی امسال یکی از طرح هایی است که بانک مرکزی با اجرای آن به دنبال کاهش سوءاستفاده ها از حساب های بانکی افراد و کاهش حملات فیشینگ است.

تلفن همراه خود را تنظیم کنید برای استفاده از رمز دوم پویا دو راه پیامک و اپلیکیشن های بانکی وجود دارد، اما با توجه به امنیت بیشتر اپ های بانکی، پیشنهاد می شود تا جایی که ممکن است، از سیستم پیامک این سرویس استفاده نکنید.

علاوه بر این موضوع لازم است گوشی خود را به صورتی تنظیم کنید که محتوای پیامک و سایر اعلان ها در حالت قفل صفحه نمایش، قابل رؤیت نباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش های افزایش امنیت کارت های بانکی

روش های افزایش امنیت کارت های بانکی