مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 آذر 1398 ساعت 08:402019-12-10پزشكي

اطلاعاتی درباره HIV و مبتلایان به این ویروس در استان


مدیر گروه مبارزه با بیماری های علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اطلاعات شفاف در زمینه مبتلایان به HIV وجود ندارد، بیان کرد: حدس زده می شود تعداد کسانی که در کشور ما با ویروس HIV زندگی می کنند، - 60 تا 70 هزار نفر و در استان کرمان حدود 1200 تا 1500 نفر باشند.

دکتر مهدی شفیعی امروز 19 آذرماه در بازدید جمعی از خبرنگاران از مرکز مشاوره بیماری های رفتاری کرمان اظهار کرد: هر دانشگاه علوم پزشکی یک مرکز مشاوره بیماری های رفتاری دارد که خدمات مربوط به پیشگیری، مراقبت و درمان کامل HIV را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه این مراکز دو گروه مراجعه کننده دارند، افزود: افرادی که بعد از اطلاع رسانی رسانه، مطالعه و آگاهی درباره بیماری، احساس نگرانی کرده و می خواهند به سوالاتشان پاسخ داده شود به مرکز مراجعه می کنند.

شفیعی با بیان اینکه گروه دیگر مراجعان افراد مبتلا هستند که ابتدا مشاوره شده، در صورت نیاز تست رایگان از آنها گرفته و بعد پرونده تشکیل می شود اظهار کرد: با انجام آزمایشات تکمیلی، فرد مبتلا به HIV تحت مراقبت و درمان قرار میگیرد و همه خدمات مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و درمان مبتلایان رایگان است.

مدیر گروه مبارزه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: مرکز مشاوره بیماری های رفتاری به صورت تلفنی نیز مشاوره می دهد و افراد مختلف م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلاعاتی درباره HIV و مبتلایان به این ویروس در استان

اطلاعاتی درباره HIV و مبتلایان به این ویروس در استان