مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 23:402019-12-09سياسي

تولد یک شورا و پایان استیلای فرهنگی غرب و شرق بر مدارس و دانشگاه ها


انقلاب دوم، انقلاب فرهنگی یا انقلاب در انقلاب، پای جریانهای فکری و سیاسی داخلیِ وابسته به غرب و شرق از دانشگاه ها و مدارس کشور را برید.

تحولات 15 خرداد 1359 تا 27 آذر 1361 در کوران حوادث نخستین روزها و ماه های پیروزی انقلاب اسلامی بسترساز تحولات و اصلاحات گسترده .

- انقلاب دوم، انقلاب فرهنگی یا انقلاب در انقلاب، پای جریانهای فکری و سیاسی داخلیِ وابسته به غرب و شرق از دانشگاه ها و مدارس کشور را برید.

تحولات 15 خرداد 1359 تا 27 آذر 1361 در کوران حوادث نخستین روزها و ماه های پیروزی انقلاب اسلامی بسترساز تحولات و اصلاحات گسترده ای در نگرش فرهنگی کشور شد و جلوی تداوم استیلای فکری، فرهنگی و سیاسی غرب و شرق به ویژه عناصر داخلی آنها از جمله حزب توده، سازمان مجاهدین خلق و چریک های فدایی را گرفت و فکر و اندیشه اساتید و دانشجویان دانشگاه ها و معلمان و دانش آموزان مدارس را از افکار تند و نامتجانس با تفکر اسلامی رها کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از بدو شروع نهضت و در کوران سال های مبارزه همواره بر استقلال و قطع وابستگی به غرب و شرق و به رسمیت شناختن آقایی ملت ایران، تاکید داشت.

ایشان انقلاب اسلامیِ بدون انقلاب فکری و اعتقادی در دانشگاه ها را بی فایده می دانستند به همین دلیل با حمایت از تعطیلی دانشگاه ها آن را انقلاب دوم نام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد یک شورا و پایان استیلای فرهنگی غرب و شرق بر مدارس و دانشگاه ها

تولد یک شورا و پایان استیلای فرهنگی غرب و شرق بر مدارس و دانشگاه ها