مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 23:302019-12-09بين الملل

درخواست آمریکا از شورای امنیت برای جلسه درباره کره شمالی


یک مقام وزارت خارجه آمریکا از دستور به نمایندگی این کشور در سازمان ملل برای درخواست نشست شورای امنیت درباره اقدامات اخیر کره شمالی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با افزایش تنش های لفظی بین آمریکا و کره شمالی، واشنگتن قصد دارد از سازمان ملل، مباحثه درباره اقدامات اخیر پیونگ یانگ را خواستار شود.

به نوشته خبرگزاری رویترز یک مسئول وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه گفت نماینده آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت می خواهد که در هفته جاری درباره پرتاب های موشکی اخیر کره شمالی و احتمال یک اقدام تنش زا بحث کند.

این دیپلمات آمریکایی بدون اشاره به زمان برگزاری این نشست یا علنی بودن آن، گفت حداقل هشت عضو از 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل خواستار برگزاری این نشست درباره کره شمالی هستند.

به نوشته رویترز، وی توضیح داد: وزارت خارجه [آمریکا] نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را مامور کرده تا پیشنهادی را برای بررسی کره شمالی در شورای امنیت در هفته جاری، شامل به روز رسانی درباره تحولات اخیر شبه جزیره کره از جمله پرتاب های موشکی اخیر و احتمال یک اقدام تنش زا از سوی کره شمالی، ارائه کند .

درخواست آمریکا برای برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی در حالی است که روز گذشته پاره ای از درگیری های لفظی بین دو طرف رد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست آمریکا از شورای امنیت برای جلسه درباره کره شمالی

درخواست آمریکا از شورای امنیت برای جلسه درباره کره شمالی