مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 20:402019-12-09بين الملل

19 آذر ؛سالروز نقض حقوق بشر در جنگ تحمیلی


امروز 19 آذرماه در جهان به عنوان روز «حقوق بشر» نامگذاری شده است، بر همین مبنا به یکی از نمونه های نقض آشکار حقوق بشر در دوران جنگ تحمیلی خواهیم پرداخت.

- امروز 19 آذرماه در جهان به عنوان روز حقوق بشر نامگذاری شده است، بر همین مبنا به یکی از نمونه های نقض آشکار حقوق بشر در دوران جنگ تحمیلی خواهیم پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از صحنه های دردناک و در عین حال نمونه بارز نقض حقوق بشری از سوی رژیم بعثی عراق، حمله های مکرر آن به مناطق مسکونی ایران است که جنگ شهرها نامیده شده است.

پس از ناکامی نظامی، سیاسی و روانی عراق در جبهه های جنگ، سردمداران این رژیم با هدف کسب امتیازات و تحمیل شرایط خود به جنگ شهرها مبادرت ورزیدند.

در یک نگاه کلی می توان جنگ شهرها را عبارت از حملات نظامی به محل های مسکونی و غیر نظامی برای بالا بردن فشار روانی جنگ بر مردم و دولت مقابل دانست که اکثرًا با بمباران هوایی، موشک باران یا توپخانه انجام همراه بود.

نرگس انصاری در بخشی از مقاله ای با عنوان جنگ شهرها و نقض حقوق بشردوستانه بین المللی با اشاره به اینکه جنگ و استفاده از نیروی نظامی بر طبق حقوق بشردوستانه­ بین­ المللی بر سه اصل ضرورت نظامی ، تفکیک و تناسب قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

19 آذر ؛سالروز نقض حقوق بشر در جنگ تحمیلی

19 آذر ؛سالروز نقض حقوق بشر در جنگ تحمیلی