مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 18:252019-12-09بين الملل

وزیر خارجه ترکیه: آنکارا و ناتو به حمایت از افغانستان ادامه می دهند


وزیر امور خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) تاکید کرد، مادامی که افغانستان در خواست کمک داشته باشد، آنکارا و ناتو به حمایت از کابل ادامه خواهند داد.

- وزیر امور خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) تاکید کرد، مادامی که افغانستان در خواست کمک داشته باشد، آنکارا و ناتو به حمایت از کابل ادامه خواهند داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه درجریان کنفرانس خبری مشترکی با ادریس زمان، وزیر امور خارجه موقت افغانستان گفت: افغانستان دوران حساسی را می گذراند.

وی افزود: برخی تلاش های بین المللی برای صلح در افغانستان شکست خورده اند اما امیدوارم که این تلاش ها روند مثبت در بین افغان ها را فعال سازد.

چاووش اوغلو تصریح کرد: مادامی که کابل کمک ترکیه و ناتو را بخواهد، ما به حضورمان در افغانستان و حمایت مان از این کشور ادامه خواهیم داد.

ادریس زمان نیز به نوبه خود گفت: من از زمان، انرژی و سرمایه ای که کشورهای شرکت کننده در نشست قلب آسیا گذاشته اند، تشکر می کنم و قدردان حمایت سیاسی ای هستم که از برادران ترک مان در این دوران حساس در تاریخ مان دریافت کرده ایم.

وی تاکید کرد: از یک سو افغانستان روند صلح و مذاکرات صلح را دنبال می کند و از سوی دیگر منتظر نتایج انتخابات تاریخی ای است که چند هفته پیش برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه ترکیه: آنکارا و ناتو به حمایت از افغانستان ادامه می دهند

وزیر خارجه ترکیه: آنکارا و ناتو به حمایت از افغانستان ادامه می دهند