مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 17:452019-12-09سياسي

منابع اقتصادی و طبیعی، کشور را به سمت توسعه نمی برند


منابع اقتصادی و طبیعی کشور را به سمت توسعه نمی برند و نیروی انسانی رکن اصلی این پیشرفت است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامرضا شریعتی عصر امروز دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان اظهار کرد: گاهی در کشورهای جهان سوم صرفاً میوه درخت همسایه که غرب باشند را می نگریم در صورتی که درختی و زمینی که می باید این میوه را به بار آورد اساس کار و زیربنای اصلی است و آن درخت و زمین جامعه ما و با الگوهای ما می باید شکل بگیرد و در زمین جامعه به بار بنشیند.

استاندار خوزستان گفت: رشد و تعالی جامعه مدیون نیروی انسانی توانمند و سرمایه اجتماعی که مصادیق آن انسجام اجتماعی، کیفیت تعاملات اجتماعی، اعتماد عمومی و غیر است تا این انباشتگی در حوزه سرمایه اجتماعی سرمایه انسانی و سرمایه اقتصادی انجام نشود ما به توسعه پایدار نخواهیم رسید.

وی تصریح کرد: مسئله مهم استان و در عین حال کشور پایین آمدن آستانه تاب آوری اجتماعی و اقتصادی است.

تاب آوری میزان ظرفیت بازگشت از وضع دشوار به وضع پایدار و توانایی ترمیم خویشتن است که این ظرفیت ذاتی نیست بلکه آموختنی و متغیر است.

شریعتی بیان کرد: تاب آوری در استان خوزستان با توجه به وجود بلایای طبیعی و مشکلات عمیق پیچیده و لایه لایه در وضعیت تعیین کنندگی قرار می گیرد و می تواند مشکلات اجتماعی اقتصادی محیط زیست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع اقتصادی و طبیعی، کشور را به سمت توسعه نمی برند

منابع اقتصادی و طبیعی، کشور را به سمت توسعه نمی برند