مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 16:352019-12-09سياسي

«طراحی شهری» موضوع دومین قسمت «نسیم حیات»/ چرا شهرهای ما از لحاظ طراحی آشفته اند؟


دومین قسمت از برنامه تلویزیونی نسیم حیات یکشنبه 17 آذرماه با موضوع «طراحی شهری» از شبکه پنج سیما پخش شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، دومین قسمت از برنامه تلویزیونی نسیم حیات یکشنبه 17 آذرماه با موضوع طراحی شهری از شبکه پنج سیما پخش شد.

بنا بر این گزارش، سیدمجید مفیدی شمیرانی عضو هیئت علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت و مهندس علی خانی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان نوسازی شهر تهران مهمانان این قسمت از برنامه نسیم حیات بودند.

معاون برنامه ریزی سازمان نوسازی تهران در این برنامه در پاسخ به این پرسش که چرا شهرهای ما به لحاظ طراحی دچار آشفتگی اند، گفت: این آشفتگی انعکاس تغییرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که پس از دوران قاجار و در پی ورود مدرنیسم گریبان ما را گرفت.

خانی، مهاجرت به شهرها و در نتیجه خارج شدن ابتکار عمل از دست مدیران شهری را علت اصلی ناکامی کشور در طراحی مناسب شهرها دانست؛ وضعیتی که با پایان دوران قاجار آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت به عنوان مهمان دیگر این برنامه نیز با طرح این گزاره که هیچ نقطه ای از جهان هنوز به پایداری مطلوب نرسیده تأکید کرد: هر کدام از شهرهای دنیا پیشرفت هایی در این حوزه داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«طراحی شهری» موضوع دومین قسمت «نسیم حیات»/ چرا شهرهای ما از لحاظ طراحی آشفته اند؟

«طراحی شهری» موضوع دومین قسمت «نسیم حیات»/ چرا شهرهای ما از لحاظ طراحی آشفته اند؟