مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 13:402019-12-09سياسي

ضرورت تعیین متولی هوشمندسازی برای ایجاد هماهنگی میان دستگاه ها


رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران، گفت: در دستگاه های دولتی و عمومی ما داده یک دارایی محسوب می شود و رویکرد غالب این است که حتی مبادله داده با سایر دستگاه ها باید به صرفه باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهاره آروین، در پنل تخصصی چالش های اشتراک گذاری و تبادل داده های شهری در حاشیه سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند، افزود: عدم یکپارچگی بین دستگاه ها در حوزه تبادل داده ها، معضل ایجاد کرده و باید برای آن راه حلی پیدا کرد.

در این راستا مشکلی وجود دارد که تا درخصوص آن همفکری نکنیم بحث ها پیرامون هوشمندسازی و تبادل داده های شهری بدون دستیابی به نتیجه مشخص ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مشکل یادشده این است که در دستگاه های دولتی و عمومی ما داده یک دارایی محسوب می شود و رویکرد غالب این است که حتی مبادله داده با سایر دستگاه ها هم باید به صرفه باشد.

آروین با بیان اینکه دیتا و اطلاعات به دو نوع محرمانه و غیرمحرمانه قابل دسته بندی است، اظهار کرد: دیتای محرمانه را که به حریم شخصی افراد مربوط می شود نمی توان عمومی کرد اما دستگاه های دولتی و عمومی برای سیاستگذاری بهتر به این دیتاها نیاز دارند و باید اطلاعات را در دسترس آنها قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تعیین متولی هوشمندسازی برای ایجاد هماهنگی میان دستگاه ها

ضرورت تعیین متولی هوشمندسازی برای ایجاد هماهنگی میان دستگاه ها