مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 13:102019-12-09دانش

کاهش شوری خاک و تقلیل نیاز آبی با ابتکار محققان سمنانی


رییس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از دستیابی محققان این مجموعه به ترکیب کانی بهساز خاک و دریافت گواهینامه ثبت مواد کودی برای این محصول شدند .

- ایسنا/سمنان رییس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از دستیابی محققان این مجموعه به ترکیب کانی بهساز خاک و دریافت گواهینامه ثبت مواد کودی برای این محصول شدند .

دکتر علی حقیقی اصل با اعلام این خبر گفت: شرکت معدنی افرازند که در زمینه توسعه کاربردهای زئولیت در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان فعالیت دارد، موفق به اخذ گواهینامه ثبت مواد کودی برای محصول ترکیب کانی بهساز خاک از مرکز تحقیقیات خاک و آب کشور شد.

مهران رجبی، مدیرعامل شرکت معدنی افرازند در همین ارتباط گفت: با تحقیقات چندین ساله صورت گرفته بر روی زئولیت، نتایج ارزشمندی از این خاک هوشمند به دست آمده است که در حوزه کشاورزی و کاهش مصرف آب تحول عظیمی ایجاد می کند.

مدیرعامل شرکت معدنی افرازند ادامه داد: ترکیب کانی بهساز خاک نیز نتایج همین تحقیقات است که از ماده معدنی ارزشمند زئولیت به دست آمده است.

وی با بیان اینکه این کود کاهش دهنده مصرف آب است و باعث بهبود اثرات شوری آب و خاک می شود تصریح کرد : بهبود PH خاک و افزایش ظرفیت تبادل کاتیونی خاک از دیگر مزایای محصول تولیدی است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شوری خاک و تقلیل نیاز آبی با ابتکار محققان سمنانی

کاهش شوری خاک و تقلیل نیاز آبی با ابتکار محققان سمنانی