مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 13:002019-12-09سياسي

ظریف: هیچ کس از گسترش داعش در افغانستان و آسیای مرکزی سودی نصیبش نمی شود


وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه هیچ کس از گسترش داعش در افغانستان و آسیای مرکزی سودی نصیبش نمی شود، بر تشکیل یک جبهه متحد علیه داعش و مبارزه قدرتمند با آن تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (دوشنبه) ضمن شرکت در هشتمین کنفرانس وزرای قلب آسیا یا روند استانبول در استانبول ترکیه طی سخنانی ضمن قدردانی از دولت ترکیه و مردم ترکیه برای برگزاری این نشست عنوان کرد: در ابتدا از روسای جلسه برای برگزاری این نشست بهنگام و نیز از مردم و دولت ترکیه برای مهمان نوازی گرم آنها تشکر می کنم.

وی افزود: ما انتخابات پارلمانی سال 2018 و انتخابات ریاست جمهوری سال 2019 افغانستان را به عنوان گام هایی اساسی در چارچوب قانون اساسی آن کشور تلقی می کنیم.

ما از دوستان افغانستانی خود قویا می خواهیم اختلافات را کنار بگذارند و به حفظ وحدت افغانستان و نیز اجرای ترتیبات مصرح در قانون اساسی آن کشور به عنوان امری قطعی و اجتناب ناپذیر توجه ویژه مبذول دارند.

هیچ راه حل نظامی در افغانستان متصور نیست.

حضور نیروهای خارجی هیچ گاه ثبات را برای منطقه ما به ارمغان نیاورده بلکه سوابق نشان می دهد حتی منجر به ایجاد بستری برای جذب عناصر افراطی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: هیچ کس از گسترش داعش در افغانستان و آسیای مرکزی سودی نصیبش نمی شود

ظریف: هیچ کس از گسترش داعش در افغانستان و آسیای مرکزی سودی نصیبش نمی شود