مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 12:452019-12-09ورزشي

تاثیر محرومیت روس ها برای ورزش ایران/ در انتظار یک تصمیم


حکم آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در رابطه با محرومیت روسیه می تواند کمک حال ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک در برخی رشته ها باشد به شرطی که روس ها حاضر به تبعیت کامل از این حکم نشوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتحریم روسیه رویدادهای بزرگی مانند المپیک 2020 توکیو، المپیک زمستانی 2022 پکن و همچنین جام جهانی 2022 قطر را در بر می گیرد.

همین مسئله این ابهام و سوال را ایجاد کرده که با توجه به محرومیت روسیه تکلیف سهمیه های کسب شده توسط ورزشکاران این کشور برای المپیک توکیو چه می شود؟ پاسخ این سوال از آنجایی اهمیت دارد که در رشته ای مانند والیبال، روسیه از حضور در مسابقات انتخابی المپیک که خود میزبان یکی از گروه های آن بود با شکست ایران به طور مستقیم صاحب سهمیه المپیک شد.

اینگونه شد که تعیین تکلیف تیم ملی والیبال ایران برای حضور در المپیک سال آینده به مسابقات قاره ای موکول شد.

این مسابقات به عنوان آخرین مرحله گزینشی المپیک 17 تا 22 دی ماه با حضور 8 تیم در چین برگزار می شود و تنها تیم قهرمان صاحب سهمیه خواهد شد.

با این اوصاف و در صورتیکه والیبالیست های روسیه طبق حکم وادا از فهرست تیم های المپیکی شده FIVB کنار گذاشته شوند، تیم ملی والیبال ایران که در همان رقابت ها به خاطر شکست برابر روسیه دوم شد، جایگزین این تیم شده و سهمیه المپیک را از آن خود می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر محرومیت روس ها برای ورزش ایران/ در انتظار یک تصمیم

تاثیر محرومیت روس ها برای ورزش ایران/ در انتظار یک تصمیم