مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 12:002019-12-09پزشكي

شایع ترین روش های خودکشی در کشور


مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، با بیان اینکه آمار خودکشی در ایران نصف متوسط جهانی است، 6 استراتژی طرح ملی پیشگیری از خودکشی را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احمد حاجبی، در مراسم افتتاحیه برنامه پایلوت طرح ملی پیشگیری از خودکشی، گفت: ارتقای کمی و کیفی خدمات ارائه شده در این برنامه یکی از مهم ترین مواردی است که بر آن تاکید داریم.

وی افزود: افزایش روایی داده های ثبت شده، کاهش انگ اجتماعی مرتبط با اطلاع رسانی، مدیریت انعکاس اخبار، کاهش دسترسی به روش های خودکشی و تقویت پژوهش های مرتبط با موضوع خودکشی، سایر موارد این استراتژی ها هستند.

حاجبی تصریح کرد: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی لرستان در کاهش آمار خودکشی نسبت به گذشته قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه استان لرستان از استان های بحرانی در آمار اعلام شده فاصله گرفته است که نشان از انتخاب درست برای پایلوت شدن طرح ملی پیشگیری از خودکشی دارد.

حاجبی افزود: با توجه به نقش مهم اخبار منتشر شده در خصوص خودکشی بر تهییج موارد مشابه و عمومی، باید برنامه های توجیهی برای رسانه ها در مورد کیفیت انتشار اخبار تدوین و اجرا شود.

وی با اشاره به این موضوع که حلقه آویز کردن، استفاده از حشره کش ها و سایر سموم رایج ترین روش های خودکشی در کشور هستند، ادامه داد: نقش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین روش های خودکشی در کشور

شایع ترین روش های خودکشی در کشور