مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 11:462019-12-09اقتصادي

شیرینی سنتی قزوین بعنوان هویت فرهنگی این خطه باید حفظ شود


سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین گفت: معرفی شیرینی سنتی قزوین به عنوان هویت فرهنگی این خطه می تواند به اشتغال و اقتصاد استان کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره شیرینی سنتی قزوین ظهر دوشنبه در استانداری قزوین تشکیل شد.

عیسی قبادی در این جلسه اظهارداشت: شیرینی سنتی قزوین می تواند جایگاه خاصی در کشور داشته باشد زیرا مواد اولیه و کیفیت تولید آن سرآمد است اما کمتر در کشور شناخته شده که باید برای رفع این چالش اقدام کنیم.

وی بیان کرد: شیرینی سنتی قزوین یکی از میراث های ارزشمند استان در حوزه میراث فرهنگی و سوغات است که صیانت از آن رسالتی همگانی است.

قبادی تصریح کرد: پخت و تولید شیرینی سنتی در خانه های مادران و دختران ما نسل به نسل منتقل شده و با مناسبت های اجتماعی قرین شده و امروز در شب یلدا قدیمی های قزوین شیرینی می پزند و آن را مانند یک هویت فرهنگی حفظ کرده اند.

وی اظهارداشت: شیریتی سنتی هویت فرهنگی قزوین و توجه به آن حفط اصالت این سرزمین است و خانواده ها باید آن را به فرزندانشان آموزش دهند.

قبادی از مسئولان شهرداری خواست برای نصب و طراحی المان شهری برنامه ریزی کنند تا این تولید محلی بتواند به عنوان یک برند ملی مطرح شود و نامگذاری میدان ورودی به نام باقلوا می تواند در معرفی شیرینی سنتی قزوین مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرینی سنتی قزوین بعنوان هویت فرهنگی این خطه باید حفظ شود

شیرینی سنتی قزوین بعنوان هویت فرهنگی این خطه باید حفظ شود