مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 11:052019-12-09سياسي

فرونشست زمین از مخاطرات اصلی استان قم است


رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: خطر فرونشست و فروچاله ها استان قم را تهدید می کند و قم جزو استان های پرخطر در این موضوع است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدصادق پیشوایی اظهار داشت: مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی بررسی ابعاد مختلف زلزله و راهکارهای به حداقل رساندن خسارات ناشی از آن را جزو دستورکارهای اولویت دار قرار داده و اقدامات قابل توجهی هم طی این سال ها صورت گرفته است.

وی افزود: براساس قانون مدیریت بحران کشور که در اجرای اصل یکصد وبی است وسه قانون اساسی در شهریور سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و طی ابلاغیه به وزارت کشور ابلاغ گردیده، کلیه دستگاه های اجرایی در سطح استان ملزم به اجرای مفاد آن هستند.

به گفته رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان قم، طبق بند (ض) ماده 14 این قانون، وزارت راه و شهرسازی (مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی) با رعایت ضوابط شورای عالی شهرسازی و معماری نقشه حریم گسل ها را با اولویت کلان شهرها به همراه دستورالعمل های فنی نحوه ساخت و ساز در حریم گسل مشخص می کند.

وی بیان داشت: در استان قم تا به حال 7 دستگاه شتابنگار نصب گردیده و با تأمین اعتباری که در سال جاری و سال قبل انجام شد دو دستگاه از این شتاب نگارها به رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست زمین از مخاطرات اصلی استان قم است

فرونشست زمین از مخاطرات اصلی استان قم است