مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 10:502019-12-09سياسي

افزایش 84 سانتی متری تراز دریاچه ارومیه


مدیر دفتر منطقه ای ستاد احیا در آذربایجان شرقی گفت : دریاچه ارومیه باید به صورت یک گفتمان ملی تبدیل شود و به غیر از مشارکت همگانی امکان پذیر نخواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مدیر دفتر منطقه ای ستاد احیای آذربایجان شرقی امروز در مراسم معرفی سفیران دریاچه ارومیه گفت : قبل از اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه شکل بگیرد مخاطره ای به عنوان خشک شدن دریاچه ارومیه مطرح بود که در نتیجه بر این فکر شدیم تا ستاد احیای دریاچه ارومیه شکل بگیرد.

خلیل ساعی بیان کرد : ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال 1393 فعالیت خود را شروع کرد؛ اگر با وجود روند نزولی 40 سانتی متری دریاچه ارومیه در هر سال، ستاد احیا شکل نمی گرفت امروزه چیزی به جز صورت یک تالاب خشکیده بود.

وی گفت : تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته حدود 84 سانتی متر افزایش یافته است.

ساعی با بیان اینکه یکی از تهدیدهای اصلی دریاچه ارومیه، تبخیر است افزود : در تابستان سال جاری، نزدیک به 2 میلیارد متر مکعب آب تبخیر شده است.

وی گفت : اگر بتوانیم به راهکارهای جلوگیری از تبخیر دریاچه ارومیه به صورت علمی دست یابیم، در راستای احیای دریاچه ارومیه تأثیر گذار خواهد بود.

ساعی خاطرنشان کرد : با تصمیم گیری دولت برای احیای دریاچه ارومیه و مطالعات انجام گرفته، 27 راهکار احیای دریاچه ارومیه عنوان گردید که اصل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 84 سانتی متری تراز دریاچه ارومیه

افزایش 84 سانتی متری تراز دریاچه ارومیه