مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 10:002019-12-09اقتصادي

مایه کوبی 6 میلیون نوبت سر مایه کوبی انواع دام


رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی دامپزشکی کردستان گفت: دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی با استفاده از خدمات دولت موفق به انجام 6 میلیون نوبت سر مایه کوبی انواع دام سبک و سنگین در این استان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، فرزاد رحمانی گفت: این میزان مایه کوبی در سال جاری با بکارگیری 25 مرکز مایه کوب بخش غیر دولتی و 10 مرکز مایه کوب بخش دولتی در استان کردستان انجام شده است.

رحمانی افزود: واکسن های دامی وارداتی و تولید داخل با کیفیت از محل اعتبارات دولتی تامین شده و به صورت رایگان در اختیار دامپزشکان قرار گرفته تا بهره برداران دامی بدون هیچ هزینه ای از این خدمت دولت بهره مند شوند.

رییس اداره مبارزه با بیماری های دامی دامپزشکی کردستان گفت: 6 میلیون نوبت سر مایه کوبی با 15 هزار و 496 نوبت مراجعه به دامداری های صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی (روستایی) استان انجام شده است.

رحمانی افزود: در خلال این مایه کوبی طرح های مختلفی از جمله واکسیناسیون دام های سبک و سنگین علیه بیماری های استراتژیک آبله، تب برفکی، طاعون نشخوار کنندگان کوچک، لمپی اسکین، آنتروتوکسمی، آگالاکسی، قانقاریا، شاربن علامتی و بیماری های مشترک بین انسان و دام شامل بروسلوز (تب مالت)، شاربن (سیاه زخم)، هاری و کزاز نیز انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مایه کوبی 6 میلیون نوبت سر مایه کوبی انواع دام

مایه کوبی 6 میلیون نوبت سر مایه کوبی انواع دام