مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 08:302019-12-09سياسي

چهاردهمین نشست مذاکرات صلح سوریه از فردا در نورسلطان


چهاردهمین نشست مذاکرات صلح سوریه (روند آستانه) از فردا (سه شنبه) به مدت 2 روز در نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان از فردا (سه شنبه) 19 آذر ماه به مدت 2 روز (10 و 11 دسامبر) میزبان چهاردهمین نشست مذاکرات صلح سوریه (روند آستانه) با حضور هیأت های مذاکره کننده سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) است.

هیأت ایرانی به ریاست علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی بدین منظور راهی نورسلطان شده است.

گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در اظهاراتی از حضورش در این نشست خبر داده و با اشاره به اثرگذاری ایران و روسیه در تحولات سوریه، از دو کشور خواست به حل بحران سوریه کمک کنند.

نشست بازنویسی کمیته قانون اساسی سوریه هشتم آبان ماه به مدت پنج روز (چهارم تا هشتم نوامبر) با حضور سه هیأت دولت، معارضان و جامعه مدنی سوریه در ژنو برگزار شود.

دومین نشست بازنویسی نیز چهارم آذر ماه در ژنو برگزار شد، ولی با توجه به اینکه هیأت دولت سوریه در این مذاکرات در اعتراض به مواضع دیگر طرف ها محل مذاکرات را ترک کرد، عملا پیشرفتی در این زمینه حاصل نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهاردهمین نشست مذاکرات صلح سوریه از فردا در نورسلطان

چهاردهمین نشست مذاکرات صلح سوریه از فردا در نورسلطان