مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 07:562019-12-09اقتصادي

ثبت شرکت ماشین سازی و ایستگاه راه آهن اراک در فهرست میراث صنعتی کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی محسن کریمی اظهار کرد: شرکت ماشین سازی  و ایستگاه راه آهن اراک در همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور به ثبت ملی رسیدند.

وی تصریح کرد: در این همایش که در بندر ماهشهر استان خوزستان برگزار شد، 6 اثر میراث صنعتی استان مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان داشت: از این 6 اثر یک اثر در زمره صنایع مادر،  4 اثر در زمینه صنعت ریلی و یک اثر مربوط به کوره های آجر پزی است  کریمی با اشاره به اینکه از مجموع این آثار 2 اثر شرکت ماشین سازی اراک و ایستگاه راه آهن اراک در فهرست میراث ملی صنعتی به ثبت رسید، ادامه داد: در بررسی کارشناسی آثار ارائه شده 4 اثر منابع آب ایستگاه راه آهن اراک و شازند، پل راه آهن انانگرد آشتیان و کوره آجر پزی سوسن آباد اراک واجد ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شد.

   کریمی در ادامه گفت: شرکت ماشین سازی اراک 143 هکتار وسعت دارد که از ساختمان ها و کارگاه های متعدد تشکیل شده و در زمره صنایع مادر ایران محسوب می شود و در دهه 1340 ساخته شده است.

   وی گفت: ایستگاه راه آهن همزمان با بهره برداری بخشی از خط آهن سراسری در سال 1317 به بهره برداری رسیده است و مجموعه ای از ساختمان ایستگاه، مجتمع های مسکونی و انب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت شرکت ماشین سازی و ایستگاه راه آهن اراک در فهرست میراث صنعتی کشور

ثبت شرکت ماشین سازی و ایستگاه راه آهن اراک در فهرست میراث صنعتی کشور