مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 07:162019-12-09سياسي

تهران در میان 50شهر نوآور جهان/ هوشمندسازی ماهیت شهر را تغییر می دهد


معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به بهبود رتبه تهران در میان شهرهای نوآور دنیا، گفت: تهران با رتبه 41 در میان 50 شهر نوآور جهان قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سورنا ستاری امروز دوشنبه 18 آذر در سومین همایش تهران هوشمند که در برج میلاد تهران برگزار شد، شهر هوشمند را یک سیستم عامل جدید عنوان کرد که روی سخت افزار شهری مانند تهران قرار می گیرد و کل ماهیت شهر و کاربری آن را تغییر می دهد.

وی با تأکید بر اینکه شهر هوشمند براساس زیست بوم فکری خودمان قابل پیاده سازی خواهد بود، گفت: اکوسیستم فعلی تاکسی های اینترنتی قابل مقایسه با 4 سال پیش نیست و آن زمان ما گفتیم که جلوی این اکوسیستم که به صورت مغز افزار و با استفاده از توانمندی های فکری ایجاد شده است را نمی توان گرفت.

ستاری با تأکید بر اینکه در مفهوم شهر هوشمند از نرم افزاری صحبت می کنیم که به شهرداری این قدرت را می دهد که صاحب شهر شود، تصریح کرد: اگر شهرداری هم اکنون در حوزه هوشمند سازی وارد شود برنده خواهد بود.

چرا که شهرها نقش فوق العاده ای در آینده دنیا دارند و اگر به این موضوع توجه نکنیم به زودی با مشکلات متعددی برخورد خواهیم کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه به زودی شهرها اولین پلتفرم آموزش خواهند بود، خاطرنشان کرد: بر این اساس نواحی نوآوری شهری می توانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران در میان 50شهر نوآور جهان/ هوشمندسازی ماهیت شهر را تغییر می دهد

تهران در میان 50شهر نوآور جهان/ هوشمندسازی ماهیت شهر را تغییر می دهد