مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 06:462019-12-09اقتصادي

شاهرود نیازمند تقویت سامانه های جدید هواشناسی است


فرماندار شاهرود با اشاره به بافت کشاورزی این شهرستان، گفت: تقویت سامانه های جدید هواشناسی برای رصد وضعیت جوی یک نیاز اساسی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نادر فخری در دیدار صبح دوشنبه با مدیرکل هواشناسی استان سمنان و رییس هواشناسی شاهرود به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه اهمیت هواشناسی در شهرستان که دارای بافت کشاورزی است، دوچندان محسوب می شود، ابراز داشت: کاربرد هواشناسی درزمینهٔ کشاورزی و اقلیم شناسی بسیار مهم و نیاز است تا دستگاه های نوین و سامانه های هواشناسی تقویت شود.

وی افزود: هواشناسی نقش عمده ای در جلوگیری از ضرر مالی کشاورزان و دامداران و درمجموع اقتصاد منطقه شاهرود دارد لذا نیاز است تا درزمینهٔ کاربرد داده های هواشناسی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه کار مضاعف در کنار تقویت زیرساخت ها و پیشرفت های فیزیکی می تواند زمینه ساز رشد و توسعه هواشناسی باشد، بیان کرد: وجود سامانه های اطلاع رسانی درزمینهٔ پیش بینی های جوی یکی از ضرورت ها است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان نیز در این دیدار ضمن بیان اینکه کاربرد هواشناسی بر کشاورزی و هوانوردی در شاهرود اهمیتی بسزا دارد، گفت: دو ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه خودکار جاده ای، یک ایستگاه هواشناسی کشاورزی، یک ایستگاه هواشناسی فرودگاهی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهرود نیازمند تقویت سامانه های جدید هواشناسی است

شاهرود نیازمند تقویت سامانه های جدید هواشناسی است