مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 19:552019-12-08اقتصادي

فکری برای ارزش پول ملی بکنید


دولت در طی 5 سال تصدی، با مدیریت غلط، عنان نرخ ارز را به دست کسانی سپرد که روند کاهش نرخ برابری ریال در برابر دلار حتی صدای صندوق بین المللی را نیز در آورد.

- خبرگزاری فارس،گروه دیدگاه؛ محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی نوشت: دیروز بودجه 1988 هزار میلیارد تومانی سال 1399 توسط رییس جمهور تسلیم مجلس شد.

بودجه عمومی دولت 563 هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت های دولتی سه برابر بودجه عمومی دولت تقویم شده است.

ویژگی های خوب و مهم بودجه سال 1399 این است.

در جداول بودجه، برنامه هر یک از وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی دقیقا تعریف و بودجه آنها برای سال آینده، برآورد و حتی افق بودجه 1400 هم دیده شده است.

این یک گام بزرگ در شفافیت، بودجه نویسی و بودجه ریزی و اصلاح ساختار بودجه است، اما همین ماشین شفافیت وقتی به دستگاه نفت می رسد، از نفس می افتد.

اعداد و ارقام مربوط به برنامه های وزارت نفت عدد صفر را نشان می دهد و هیچ تصویر روشنی از هزینه های بزرگ ترین بنگاه اقتصادی کشور نمی دهد.

(1) همچنان عظیم ترین بنگاه اقتصادی دولت یعنی شرکت ملی نفت معاف از مالیات و تقسیم سود سهام است و 5/14 درصد از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز را به عنوان سهم خود می برد، بی هیچ توجیه، تفسیر و تغییری! قیمت نفت بالای 100 دلار باشد، سهم شرکت ملی نفت همین است! صادرات نفت بالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فکری برای ارزش پول ملی بکنید

فکری برای ارزش پول ملی بکنید