مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 16:002019-12-08اجتماعي

سند نقشه راه کشاورزی و منابع طبیعی فارس رونمایی می شود


 رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: نقشه راه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برای اولین بار در کشور رونمایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابراهیم زارع یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: نقشه راه کشاورزی تدوین شده و این برنامه نقشه راهی برای کشاورزی استان طی پنج سال آینده طراحی کرده و قرار است طی مدت زمان اجرای این برنامه مسائل و مشکلات کشاورزی که استان با آن مواجه است برطرف شود.

وی اضافه کرد: تاکنون 17 مشکل کشاورزی استان عارضه یابی شده و راهکار های علمی برای این مشکلات ارائه شده است البته این امکان فراهم است تا حل مشکلات استان به 21 مورد هم برسد.

زارع ادامه داد: گندم و جو ، ذرت ،گلزا ،انار ، مرکبات ،زیتون ،انگور ،خرما و سایر محصولات ارقامی هستند که مشکلات کشت این محصولات جمع آوری شده و تلاش شده تا با انجام تحقیقات کاربردی مشکلات آنان از بین برود.

وی با اشاره به اینکه بیماری جاروئک لیمو توسط محققان این مرکز درمان شده است عنوان کرد: 29 رقم جدید غله و حبوبات نیز توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس به جامعه کشاورزی کشور معرفی شده است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس در خصوص فعالیت های این مرکز همچنین متذکر شد: این مرکز دارای بخش های پژوهشی مختلف از جمله اصلاح نها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند نقشه راه کشاورزی و منابع طبیعی فارس رونمایی می شود

سند نقشه راه کشاورزی و منابع طبیعی فارس رونمایی می شود