مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 12:402019-12-08سياسي

درخواست دادستانی الجزایر برای صدور حکم حبس علیه سران نظام سابق


دادستانی الجزایر با ارائه دادخواستی خواهان صدور حکم زندان برای برخی وزرا و بازرگانان نظام سابق این کشور به اتهام فساد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادستان الجزایر در چهارمین روز محاکمه سران متهم به فساد نظام عبدالعزیز بوتفلیقه، رییس جمهوری مستعفی این کشور در خصوص دو پرونده کارخانه های مونتاژ خودرو و تأمین بودجه کمپین انتخابات بوتفلیقه این دادخواست را ارائه کرد.

دو پرونده مذکور، نخستین پرونده های فساد هستند که براساس آن سیاستمداران ارشد و بازرگان دوره دولت بوتفلیقه دادگاهی می شوند.

دادستانی الجزایر دادخواستی را جهت صدور حکم حبس به مدت 20 سال برای احمد اویحیی و عبدالمالک سلال ، دو نخست وزیر سابق این کشور و مجازات حبس بین 10 تا 15 سال و جریمه نقدی برای ورزا و بازرگانان دولت بوتفلیقه ارائه کرد.

محاکمه سران نظام سابق الجزایر از روز چهارشنبه آغاز شده و این افراد به سوءاستفاده از سمت خود، ثروت اندوزی از راه غیرقانونی، هدر دادن اموال عمومی، اخذ رشوه و پولشویی متهم هستند.

این محاکمات در حالی انجام می شود که الجزایر در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز پنجشنبه 21 آذر ماه است و پنج نامزد برای تصدی این پست با یکدیگر رقابت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست دادستانی الجزایر برای صدور حکم حبس علیه سران نظام سابق

درخواست دادستانی الجزایر برای صدور حکم حبس علیه سران نظام سابق