مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 12:002019-12-08بين الملل

بهار عربی دوم


دولت های جهان عرب اکنون در مقطعی قرار دارند که باید به معترضان در داخل نشان دهند به دنبال پایبندی به استانداردهای شفافیت سطح بالاتری هستند.

- "دولت های جهان عرب اکنون در مقطعی قرار دارند که باید به معترضان در داخل نشان دهند به دنبال پایبندی به استانداردهای شفافیت سطح بالاتری هستند.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه میدل ایست آی در تحلیلی در خصوص وضعیت فعلی جنبش اعتراضی موسوم به بهار عربی و کشورهایی که شاهد اعتراضات مرتبط با این جنبش بودند می نویسد: موج جدید اعتراضاتی که جهان عرب را درگیر ساخته حاکی از وجود عزم نسل جوان در این کشورها برای تعیین استانداردهای جدیدی برای پاسخگو دانستن رهبرانشان است.

سال 2011 تبدیل به نقطه عطفی در جهان عرب شد که در طی آن جوانان به خیابانها آمده و خواستار برخورداری از آزادی، دموکراسی و تقویت قدرت اقتصادی خود شدند.

این جنبش به اصطلاح بهار عربی باعث زدوده شدن این افسانه که کشورهای عربی به شکلی استثنایی در برابر تغییر و رفتن از استبداد به سمت دولت های دموکراتیک تر مقاومت می کنند، شد.

با نگاه به گذشته مشخص می شود، جوامع عربی به ویژه جوانان این کشورها، بیش از حد قابلیتشان برای باقی ماندن در مسیری که برای این جنبش تعیین کرده بودند را دست بالا گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهار عربی دوم

بهار عربی دوم