مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 10:102019-12-08پزشكي

درمان بیماری های عصبی با کمک یک کرم!


پژوهشگران استرالیایی تلاش کردند با بررسی کرم الگانس، روش جدیدی برای درمان بیماری های عصبی ارائه دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، پژوهشگران سعی دارند روش جدیدی برای درمان بیماری هایی مانند هانتینگتون و پارکینسون ارائه دهند.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه موناش (Monash University) استرالیا به سرپرستی پروفسور دیوید روبینزشتاین (David Rubinsztein) در بررسی جدید خود دریافتند که ریز آران ای ها، نقش مهمی در کنترل تراکم پروتیین ها دارند.

ریز آران ای ها که رشته های کوتاهی از ماده ژنتیکی را تشکیل می دهند، مولکول هایی کوچک اما قوی هستند که ژن های متفاوتی را به صورت همزمان تنظیم می کنند.

دانشمندان سعی دارند ریز آران ای های خاصی را شناسایی کنند که برای تنظیم تراکم پروتیین و قرار گرفتن آن در نوعی ریز آران ای موسوم به miR-1 مهم هستند و در افراد مبتلا به بیماری هایی مانند هانتینگتون و پارکینسون وجود دارند.

پروفسور راجر پوکوک (Roger Pocock)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما دریافتیم توالی miR-1 در انسان، همان توالی موجود در کرم الگانس است.

ما توالی miR-1 را از بدن کرم ها حذف کردیم و اثرات آن را در یک مدل پیش بالینی از بیماری هانتینگتون مورد بررسی قرار دادیم و دریافتیم که با حذف این ریز آران ای ، تهاجم بیشتری رخ خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان بیماری های عصبی با کمک یک کرم!

درمان بیماری های عصبی با کمک یک کرم!