مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 07:302019-12-08پزشكي

علائم ابتلا به سرطان حنجره و حفره دهان


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به علائم ابتلا به سرطان حنجره و حفره دهان گفت: تشخیص به موقع سرطان باعث موفقیت در درمان می شود بنابراین افراد باید علائم هشدار را جدی بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، کامبیز نوین در آستانه برگزاری چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی و چهاردهمین کنگره سالیانه کلینیکال انکولوژی درباره سرطان های سر و گردن اظهار داشت: سرطان های سر و گردن از نظر اپیدمیولوژی در مردان شایع تر از زنان است و بر اساس آمارهای وزارت بهداشت سرطان های سر و گردن در اکثر استان ها جزء 10 سرطان شایع در مردان به شمار می رود که البته آمار مبتلایان آن کمتر از سرطان روده و معده است.

وی افزود: استعمال دخانیات و مصرف الکل از جمله عوامل خطر اصلی در بروز سرطان های سر و گردن به شمار می رود همچنین عوامل شغلی و آلاینده های محیطی نیز می تواند سبب بروز سرطان های سر و گردن شود به طور مثال افرادی که مشاغل خاص دارند و با موادی همچون نیتروزامین، فرمالدهید، عطر و گرد و غبار زیاد در ارتباط هستند احتمال ابتلای آنها بعضی از انواع سرطان های سر و گردن بیشتر است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره علائم هشدار سرطان های سر و گردن گفت این سرطان ها طیف وسیعی را شامل می شوند که شایع ترین آنها سرطان حفره دها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم ابتلا به سرطان حنجره و حفره دهان

علائم ابتلا به سرطان حنجره و حفره دهان