مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 14:552019-12-07دانش

دانشجو خواب است یا بیدار؟ / جریان دانشجویی باید از رکود و رخوت فاصله بگیرد


استاد دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه یک رکود و سستی در فضای دانشجویی وجود دارد، گفت: امروز دانشجویان در سپهر سیاست و مسائل عمومی جامعه حضور فعال ندارند و بیش از اینکه مؤثر باشند تحت تأثیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، مجتبی نوروزی عصر امروز در نشستی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد، گفت: امیدوارم روز دانشجو بستری برای نجات فضای دانشجویی از رکود باشد.

وی با بیان اینکه فضای دانشگاهی کشور و جنبش دانشجویی علی رغم تمام پیشرفت های علمی در تراز انقلاب نیست، افزود: یک رکود و سستی در بدنه جنبش دانشجویی(البته با فرض جنبش بودن) وجود دارد.

استاد دانشگاه شهرکرد توضیح داد: جنبش ساختاری دارد که محصول دورهم نشستن های یک تفکر است.

نوروزی خاطرنشان کرد: فضای دانشگاهی کشور می تواند بالنده تر، زنده تر و پویاتر باشد همچنان که در طول تاریخ معاصر جنبش های دانشجویی جریان ساز بودند و حوادث تاریخی را رقم زدند.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب هم شاهد جنبش دانشجویی فعال بوده ایم، یادآور شد: سه جنبش دانشجویی در تاریخ معاصر ایران وجود دارد که اولین آن ها جنبش دانشجویی سوسیالیستی یا چپ است.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهرکرد ادامه داد: این جنبش کمونیستی در دهه 20 فراگیر بود و در دوران پهلوی دوم هم حزب توده در محیط دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجو خواب است یا بیدار؟ / جریان دانشجویی باید از رکود و رخوت فاصله بگیرد

دانشجو خواب است یا بیدار؟ / جریان دانشجویی باید از رکود و رخوت فاصله بگیرد