مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 07:402019-12-07سياسي

توصیه بزرگان ورود به حرم حضرت معصومه(س) از بخش پایین پا


مُدرّس و پژوهشگر حوزه علمیه قم درباره اهمیت زیارت حرم حضرت معصومه (س) به سیره بزرگان و عارفانی مانند مرحوم آیت الله بهجت اشاره کرد که برای احترام از بخش پایین پا (ایوان طلا) به آستان مقدس وارد می شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر ظهیری در مراسم عزای سالروز ارتحال شهادت گونه حضرت کریمه اهل بیت (س) و در جمع تعدادی از زائران و مجاوران آستان مقدس قم، زیارت امامان و امامزدگان را دارای دو وجهه ظاهری و باطنی دانست و گفت: ظاهر هر زیارت، رفتن به نزد یک بزرگ و یا حضور در جوار مزار بزرگان و دیدن با دو چشم سر است، در حالی که باطن زیارت نیاز به معرفت و دیده قلبی و درونی دارد.

در این باره روایات زیادی هم داریم که یکی از مهم ترین آن ها، روایت حضرت رسول الله (ص) است که می فرمایند اگر  خداوند خیر بنده ای را بخواهد، چشم های دلش را بینا می کند.

وی در توضیح باطن زیارت به رفتار مرحوم علامه طباطبایی در هنگام سفر به مشهد مقدس اشاره کرد و بیان داشت: نقل است که وقتی علامه طباطبایی به مشهد می رسیدند، در و دیوار محل پیاده شدن مسافران را می بوسیدند و وقتی به ایشان اعتراض می کردند که این جا حرم نیست می فرمودند گرد و غبار زائران علی بن موسی الرضا (ع) بر این در و دیوار نشسته است و من به همین دلیل این در و دیوار را می بوسم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه بزرگان ورود به حرم حضرت معصومه(س) از بخش پایین پا

توصیه بزرگان ورود به حرم حضرت معصومه(س) از بخش پایین پا