مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 06:502019-12-07سياسي

دانشجویان در برزخ هویت و آرمانگرایی


امروزه دانشجویان به عنوان قشر روشنفکر و تحصیلکرده جامعه نقش تعیین کننده و تاثیرگذاری در تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هر کشور و ملتی برعهده دارند که بخشی از این جریان ایجاد تحول در کشورها را می توان در قالب فعالیت جنبش دانشجویی مشاهده کرد.

- خبرگزاری فارس از تبریز- موسی کاظم زاده: 16 آذر در تقویم رسمی کشورمان به نام روز دانشجو نامگذاری شده و این روز؛ نماد مقاومت و ایستادگی، آزادی خواهی و استکبارستیزی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد را نشان می دهد.

66 سال از شهادت سه آذر اهورایی در دانشکده فنی دانشگاه تهران می گذرد که به مناسبت فرارسیدن 16 آذر، سالروز شهادت سه شهید جنبش دانشجویی ( قندچی، بزرگ نیا و شریعت رضوی) در سال 1332 که به نام روز دانشجو نامگذاری شده است، از این رو در گزارشی توصیفی و تحلیلی با مصاحبه  تنی از دانشجویان فعال استان آذربایجان شرقی به بازخوانی، رسالت و آینده فعالیت جریانات و تشکل های سیاسی در دانشگاه ها خواهیم پرداخت.

آغاز جریان یا جنبش دانشجویی در کشورمان به بعد از تاسیس دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه در ایران برمی گردد که فعالیت دانشجویان در تشکل ها و گروه های مختلف دانشجویی شکل گرفته و تا به امروز در مقاطعی از تاریخ کشورمان نفش مهم و پررنگ تری داشته اند که نمونه بارز آن جری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجویان در برزخ هویت و آرمانگرایی

دانشجویان در برزخ هویت و آرمانگرایی