مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 05:002019-12-07پزشكي

آنفلوآنزا در همدان شیوع کمتری دارد/کمبود ماسک در بازار


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: خوشبختانه کمبودی در داروهای مربوط به آنفلوآنزا در سطح استان همدان نداریم، مردم نگران دارو نباشند.

- ایسنا/همدان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: خوشبختانه کمبودی در داروهای مربوط به آنفلوآنزا در سطح استان همدان نداریم، مردم نگران دارو نباشند.

دکتر ایرج خدادادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود اینکه بیماری آنفلوآنزا در کل کشور شایع شده و بسیاری از استان ها را درگیر کرده است اما خوشبختانه وضعیت همدان نسبت به سایر استان ها بهتر بوده و شیوع کمتری دارد.

وی درباره واکسن آنفلوآنزا نیز بیان کرد: واکسن از لحاظ درمانی خاصیت پیشگیرانه دارد و باید در زمان خاص و قبل از آغاز بیماری تزریق شود.

خدادادی ادامه داد: واکسن آنفلوآنزا همه ساله به تناسب نیاز استان ها توزیع شده و هر استان سهمیه خاص خود را دارد که سهمیه امسال نیز همانند سال های قبل توزیع و در اختیار شبکه های بهداشت، گروه های خطر و بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت واردات، تحریم ها و انتقال و خرید داروها از خارج کشور، توصیه می شود که گروه های حساس اقدام به تزریق واکسن کنند و سایر افرادی که مقاومت بالای بدنی دارند، واکسن نزنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوآنزا در همدان شیوع کمتری دارد/کمبود ماسک در بازار

آنفلوآنزا در همدان شیوع کمتری دارد/کمبود ماسک در بازار