مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 آذر 1398 ساعت 15:102019-12-06اجتماعي

دریاچه بزنگان، میزبان بیش از 1000 پرنده مهاجر


با آغاز فصل مهاجرت پرندگان از عرض های شمالی به عرض های جنوبی، دریاچه طبیعی ملی بزنگان میزبان بیش از هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره حفاظت محیط زیست سرخس گفت: با توجه به زیستگاه های آبی متعدد در سطح شهرستان از جمله سد دوستی، دریاچه بزنگان، رودخانه های کشف رود، تجن و استخرهای پرورش ماهی جنگل جهان بانی سالانه با شروع فصل سرما، این شهرستان پذیرای پرندگان آبزی متعددی از راسته غواص ها، کشیم ها، لک لک ها و غازها است.

موسی غلام زاده سراب با اشاره به احیای دریاچه بزنگان بیان کرد: دریاچه بزنگان در معرض مرگ حتمی قرار داشت که با انتقال آب مازاد کشاورزی در خارج از فصل کشت به دریاچه و افزایش سطح و ارتفاع آبی توانستیم این دریاچه را احیا کنیم و امسال شاهد افزایش پرندگان مهاجر به دلیل مطلوب بودن شرایط زیستگاه هستیم و تاکنون بیش از هزار پرنده از نوع چنگر، اردک سرسبز، خوتکا، آنقوت در محل دریاچه مشاهده می شود.

وی گفت: دریاچه بزنگان تنها اثر طبیعی ملی خراسان رضوی است که در فاصله 130کیلومتری مشهد و 80کیلومتری شهر سرخس قراردارد که در فصل زمستان می تواند با پذیرش تورهای گردشگری در قالب پرنده نگری نقش مهمی در تامین معیشت پایدار جوامع محلی ایفا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریاچه بزنگان، میزبان بیش از 1000 پرنده مهاجر

دریاچه بزنگان، میزبان بیش از 1000 پرنده مهاجر