مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 آذر 1398 ساعت 14:452019-12-06اقتصادي

جزییات تصمیمات جدید سران اوپک/ ادامه کاهش تولید نفت به جز ایران


در حالی که سران کشورهای عضو اپک بر کاهش 503 هزار بشکه ای دیگر علاوه بر میزان توافق قبلی تفاهم کردند، ایران همچنان از کاهش تولید نفت مستثنی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، 14 عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در یکصد و هفتاد و هفتمین نشست عادی این سازمان در وین، بر سر افزایش 503 هزار بشکه بیشتر از یک میلیون و 200 هزار بشکه ای کاهش تولید با همراهی متعهدان خود توافق کردند بر این اساس، کاهش تولید نفت این سازمان و متعهدانش از نخستین روز ژانویه 2020 از یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز به یک میلیون و703 هزار بشکه می رسد و ایران، ونزوئلا و لیبی همچنان از هرگونه کاهش تولید مستثنی هستند.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک با منابع ثانویه بعنوان مرجع اعلام تولید نفت موافقت کردند، شایان ذکر است برخی کشورها پیش از نشست 177 اوپک عنوان کردند که منابع ثانویه را بعنوان مرجع اعلام آمار تولید نفت قبول ندارند و بهتر است آمار تولید نفت هر کشور از سوی وزرات نفت و انرژی همان کشور اعلام شود.

میعانات گازی و مایعات گازی از محاسبه تولید نفت خام کشورهای غیر عضو اوپک هم کنار گذاشته شد، روسیه سخت به دنبال تصویب این بند بود.

نوواک معتقد بود با حذف میعانات گازی و مایعات گازی از محاسبه تولید نفت خام، تولید این کشور در دسامبر حدود 225 تا 230 هزار بشکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تصمیمات جدید سران اوپک/ ادامه کاهش تولید نفت به جز ایران

جزییات تصمیمات جدید سران اوپک/ ادامه کاهش تولید نفت به جز ایران